Coöperatieve werkvorm 'vensterruiten'

Vandaag hebben de kinderen van groep 1-2 erg goed hun best gedaan door middel van 'vensterruiten'.
Maar wat is dat eigenlijk, vensterruiten?
-Ieder kind krijgt een blad met genummerde vensterruiten. Deze materialen bewaren ze onder hun stoel. De juf begint met vertellen/voorlezen van het verhaal. Vandaag ging het over het verhaal KERSTMIS van Dick Bruna. Zodra de juf stopt met voorlezen, vraag je aan de kinderen wat ze nu kunnen tekenen uit het verhaal. Ze krijgen even de bedenktijd en wanneer ze genoeg ideeën hebben, maken ze van hun stoel een tafel en tekenen ze in het venster iets wat ze zojuist in het verhaal gehoord hebben. De kinderen hebben vandaag twee vensters gemaakt.
Toen deze opdracht klaar was, hebben ze afgesloten met TweePraat. Via deze vorm krijgen alle kinderen een beurt om te vertellen wat ze hebben getekend of wat ze hebben gehoord in het verhaal.-

De foto's laten het geweldige resultaat zien!

 

vensterruiten

Naar het overzicht