Gastles “Daar krijg je energie van”
Vrijdagmiddag kregen de kinderen van groep 5 t/m 8 een gastles van Dillen en Jeltje over “Daar krijg je energie van”. De kinderen werden in drie groepen verdeeld en kregen verschillende opdrachten. Zo moesten ze onder andere met een rietje een pingpongballetje omhoog houden, een beker met aarde vullen en daarin tuinkers zaaien — ook planten hebben immers energie nodig om te groeien.
Daarnaast ontdekten de kinderen welke soorten energie er zijn en hoe je die kunt opwekken.
Dillen liet een kaartenbak met allerlei opdrachten achter, zodat de kinderen tijdens het taakwerk verder kunnen onderzoeken en experimenteren.
We zijn weer een stuk wijzer geworden!
