Plaatsen BOOMHUT

Helaas geen septemberfeest in Ruurlo, maar wel op De Driesprong. Vandaag was het een feest voor jong en oud. De kinderen begonnen de dag met het spelen van levend ganzenbord. Ze deden hierbij verschillende spelletjes; o.a. sjoelen, verspringen, kruiwagenrace etc. Aan het einde was het tijd voor patat met een frikadel of kroket. Hier had restaurant De Duif voor gezorgd. In de tussentijd werd aan de voorkant van de school onze nieuwe boomhut geplaatst m.b.v. een aantal vaders. Spannend.......!

's Middags gingen de oudsten van de school naar de kikkerpoel in de buurt. Dit deden zij niet zomaar. De kinderen moesten met zo weinig mogelijk worpen als eerste bij de kikkerpoel aankomen. Er werd gegooid met (schone) wc borstels. De borstels belandden op gekke plekken (in het weiland, de sloot en zelfs in de boom!). De kinderen gingen onderweg op zoek naar dikke takken. Na de herfstvakantie gaan de kinderen hiermee brood bakken bij een zelf gemaakt kampvuurtje op het schoolplein. 

Aan het einde van de dag gingen de juffen, vaders en kinderen moe maar voldaan naar huis. De boomhut is nu geplaatst, maar het beton moet nog drogen.

Het team heeft genoten!

boomhut plaatsen

Naar het overzicht

LAATSTE NIEUWS

Zwemmen

In plaats van gym in de sporthal genoten onze leerlingen vandaag van heerlijk zwemmen in zwembad De Meene in Ruurlo.

Feest op school!

Vandaag vierden alle meesters en juffen hun verjaardag in het vrolijke thema Flower Power! In en rondom de school deden de...

Gastles “Daar krijg je energie van”

Vrijdagmiddag kregen de kinderen van groep 5 t/m 8 een gastles van Dillen en Jeltje over “Daar krijg je energie van”. De